Ilyenkor mit csinál az ember?

Lona, sze, 11/10/2010 - 06:42

Sikerült találnom egy albérletet. Zuglóban van és nagyon jó, 1,5 szobás és csak 35 ezer. Költözéskor 41ezret kell fizetnem a köv. hónapban már csak 35ezret. Van kis kert, berendezett meg minden. Bölcsi is megoldva~úgy néz ki és meló is lenne. Segítsetek! Honnan szerezzek napokon belül 41 ezret? A többi nem érdekel egyenlőre. Segítsetek még egy 1,5 szobás zuglói albérletet kertel ennyiért nem fogok találni!
Valaki valami tanácsot adjon! Álljak ki az utcára - hátha nyakamba szakad a pénz? Mit csináljak????

20 hozzászólás

Szia Lona! Egyrészt

Beküldő: Joós István. Beküldés időpontja: sze, 11/17/2010 - 06:08.

Szia Lona!

Egyrészt együttérzek. Teljes szívemből.

Másrészt ez az oldal LELKI témák megosztására született, azaz a bejegyzésed hamarosan törölni fogjuk.

Harmadrészt: biztos, hogy kell az a lakás? Nem azt mondom, hogy nem kell, de ha nem áll elő a fedezet, akkor lehet ez is egy következtetés. Én például hazaköltöztem az édesanyámhoz 34 évesen, amikor már a havi 40ezres lakást sem tudtam fizetni.

És utólag kiderült, hogy nagyon jó volt úgy, mert sokat fejlődött a kapcsolatunk ennek révén.

NEM AJÁNLOM, csak mesélem.
Ahogy érzed.

A tapasztalatom, hogy MINDIG van nyilvánvaló megoldás – és ezek közül mindig az egómnak legnehezebb a legjobb döntés... valamint, hogy nálam erőlködésből soha semmi valóban JÓ nem született.

Jó utat!
István

Kedves István! Értem, hogy

Beküldő: Lona. Beküldés időpontja: sze, 11/17/2010 - 14:45.

Kedves István!
Értem, hogy Lelki témák miatt született az oldal és ha ez ellen vétkeztem elnézést. Én maximálisan úgy éreztem, hogy az eddigi bejegyzéseim lelki eredetűek.
Az első bejegyzésemkor úgy éreztem, hogy kész, itt vége mindennek és talán a gyereknek is és nekem is jobb lenne egy szebb, tisztább, önzetlenebb világban. De voltak emberek, akik meghallgattak, segítettek és erőt adtak, így még mindig itt vagyunk és minden nap amikor eljutok arra a bizonyos pontra elszámolok ötig és az itt lévő emberekre gondolok. Kikkel igaz még nem találkoztam, de több erőt adtak és adnak nekem mint rokonaim, kikre egyáltalán nem számíthatok.
A második bejegyzésem csak épp egy pillanatnyi hangulatom volt.
A harmadik bejegyzésem pedig elkeseredés. Találtam jó áron egy jó albérletet, de nem jött össze semmi.
Itt én egyszer sem kértem egy írásomban sem senkitől semmit.
Nem.
Hazudok.
Kértem.
Megértést és szeretetet.
Nem szívességet.
Csak őszinte tanácsokat.
Egy virtuális ölelést.
Lehet, hogy erősnek hangzik, amit most mondok, de azoknak az embereknek akik itt írtak nekem azoknak köszönhető, hogy aznap nem végeztem magammal és a kisfiammal.
Kivagyok már bukva.
Tanácstalan és kétségbe esett.
Fáradt.
Én nem mehetek vissza a szüleimhez, hisz itt lakom, amíg van hol együtt laknunk. Bár hamarosan nem lesz.
De, így is megkérdezik mind a ketten, hogy mikor költözünk már.
Nem bántásból, puszta jó akaratból, mert tudják itt nem vagyunk biztonságban.
Féltenek.
Féltem őket.
Három ember életét szeretném jobbá tenni.
A szüleimét és kisfiamét.
De még én sem tudok megváltozni.
Itt sírok, ahelyett, hogy tennék valamit.
De mit tegyek?
Nézem az albérleteket, minden nap pályázatokat nyújtok be telefonálok folyamatosan a családsegítőből.
Kiapadtak energiáim.
Hármasával szedem a MagneB6-ot, hogy ne legyek olyan feszült, legyen türelmem a kicsihez.
Ez a költözés dolog nem erőltetés.
A muszáj nagy Úr.
Nem akarom megvárni míg az utcára kerülünk és kiveszik a kezeimből a kicsit.
Mennem kell.
Lépnem.
Tenni.
Akarni.
Dolgozni.
De elfáradtam.
Ismét a feladás határán vagyok.
Holnap megyünk Katához, aki írásomból merített erőt. viszünk neki ruhát, ő sem kért csak mesélt magáról.
Mindegy.
Ezt a világot éljük.
Ha szeretnétek töröljétek az írásaim.
Ezt is.
A mai világban nem lehet Őszintének lenni.
Nem lehet merni, kimondani mi Fáj, vagy épp mi Jó.
Csak azért mert nem Oda tartozik.

Az út sosem jó, mindig nehéz és akadályokkal teli, de ha eléred a célod békére és nyugalomra találsz!
Ilona

hmm az út szerintem mindig

Beküldő: Joós István. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 09:22.

hmm
az út szerintem mindig jó

és béke és a nyugalom nem a végén van
szerintem

mármint nem tudok úgy élni, hogy azt várom

meg kell tudjam találni előbb
itt és most

ha a JÓt látom, tudok csak hinni benne, és tovább lépni

át a kihívásokon
bele a sűrűjébe és tovább, ÁT rajta

-

és persze, hogy lehet őszintének lenni

nem
nem könnyű

de abszolút lehet

-

remélem kapsz segítséget
remélem, megtalálod magadban a segítőt

-

!

István

En azt gondolom, ha kepes

Beküldő: hullahó-katka. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 13:49.

En azt gondolom, ha kepes vagyok hinni a Joban, akkor kepes leszek meglatni is.
Es azt gondolom, hogy az osszes lelki oldal kozul ez az, ahol MINDEN szetesesnek helye van. Ahova MINDEN szeteses tartozik, amit valaki a maga szetesesenek erez, es itt remel meghallgatast, vigaszt vagy tanacsot.

Nem, nincs olyan, hogy nem ide tartozik.
Nincs olyan, hogy elkuldom a gondolatait.
Hiszen epp azert mondja el itt, mert itt vannak fulek a hallasra. Vannak fulek meghallani a szavakat, a szavak mogott a ketsegbeesest, a ketsegbeesesben a vegtelen maganyt. Es hiszem, hogy vannak szivek az ero adashoz, a figyeleshez, a felemeleshez.

Tudom, hogy az uton leves jo. ( mondjuk a gombaleves jobb). Sejtem, hogy az uton leves jelenti a megerkezest. De azt is tudom, hogy az erzestelenites nelkuli fogfurasnal egy pillanatig sem tudtam arra gondolni, hogy jo, hanem inkabb csak kibirtam,mert remeltem, hogy ez a modja annak, hogy jobban erezzem magam. Es most probaltam elkepzelni, mennyire elveznek egy ilyen fogfurast, ha kozben megcsak az se lenne biztos, hogy utana a fogam jobban lesz....Igaz, nem kis ut az se, mig az ember raveszi magat egy fogaszatra... raveszi magat a maga lekuzdesere, a nehezebb , a felelmetesebb fele indulasra....

En ugy kepzelem az utamat, mint egy erdei osvenyt, ami hol kanyargos, hol egyenes, hol kitaposott, hol beton, hol maganyos, hol tarsas.... es en csak megyek, es megyek, mert ERZEM, merre visz, de bizony kozben vannak megallok, kis fakunyho a tisztason, vagy csak egy pad, ahol letehetem vegre a hatizsakom,hogy megpihenjek kicsit, erot gyujtsek a testemnek es a lelkemnek a tovabb indulashoz, mert ha nem tehetnem, konnyen lehet, hogy nem birnam ezt az elethosszig tarto "kirandulast".

Ugy erzem, az Ut attol jo, mert hasznomra valik.

katka

Kedves István!Szeretném, ha

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 07:28.

Kedves István!

Szeretném, ha megnéznéd Lona első beírását, főként a másik (szétestem)témájánál. Alapvetően lelki témáról ír.
Tudod, a lelkizés nem csak az amikor az ember agyal azon, mi a dolga itt a világban, hol is a helye...
Hanem az is, amikor szétesve érzi magát, és nem tud aludni a gyomorgörcstől, mert:
1. Apuka bántja őt és a gyerekét,
2. Nyakán vannak a behajtók,
3. Gőze sincs, hogy vakarja össze az ételrevalót.
4. Kérne családon belül segítséget, de nincs kitől.
Ez folyamatos stressz, ebbe az agyalásba számos ember belebetegszik, vagy az őrület határára kerül. Az őrület határán lenni (akár csak egzisztenciális okokból is) pedig igenis lelki téma. Elég szomorú, hogy ma az emberek nem unalmukban, hanem szegénységükben, túlterheltségük miatt jutnak oda.

Máshol ezt írtad:
"Meggyőződésem, hogy egyrészt előbb ÉN rendben kell legyek – csak azután, és abból tudok segíteni..."
Ha Lonának ahhoz, hogy rendben legyen (és aztán segíthesse a kisfiát), mondjuk arra van szüksége, hogy egy pici lakásban a gyerekkel a maga ura legyen, és nyugta legyen, a munkahelye és a gyerekorvosuk közelében élhessen, akkor ezt érdemes megoldania.
Ha az szolgálná a javát, hogy a családtagok segítségét kérje (ha vannak), biztosan abba az irányba lépne, és nem anyaotthonba ment volna eddig sem.

A szülőhöz hazaköltözni, ez is egy megoldás. De ha fizikailag 200 km-re van a munkahelyemtől, akkor eléggé kivitelezhetetlen...
Anyaotthonban Lona nem maradhatna fél évnél tovább, minek költözzön 2x egy éven belül.
Sok szempont van, amit Lona számításba vett. Nyilván ezek alapján döntött.
Ami fontos, neki most az lenne jó, ha nem kellene függenie senkitől, Berendezhetné a maga kis életét, amivel megalapozná a gyereknevelés biztonságát.
Azzal egyetértek, hogy a téma gyakorlati jellegű részeit tegye át esetleg a szívességek részbe. A lelki részeit én személy szerint nem törölném.
Nagyon sok erőt adhat a hasonló helyeztben levőknek azáltal, ahogy látják a beírásain, hogy fokozatosan megnyugodott.

persze, lehet, igen nem

Beküldő: Joós István. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 09:18.

persze, lehet, igen

nem tudom
nem tudhatom

de az is lehet, hogy nem

-

két év szivesseg.net -nek EZ a legnagyobb tanulsága

nem tudom
nem tudhatom

a legtöbb, amit tehetek, hogy megosztok érzéseket

: - )

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 13:41.

Ez a tanulság dolog érdekes...
Van, hogy az a tanulság, hogy az ember ki tudja mondani: nem tudom...
És nem is kell mindig tudnunk. A dolgok néha csak úgy vannak, magyarázat nélkül.

Szia! Ha minden kötél szakad

Beküldő: Kemetke. Beküldés időpontja: cs, 11/11/2010 - 08:53.

Szia!

Ha minden kötél szakad vannak magas kamatra adó azonnali banki kölcsön.
Meg kéne próbálni.p betűvel kezdödő dolog.
Itt Budapesten van egy munkásszálló ahol ideiglenesen lehet lenni.
Napi vagy heti szinten is lehet fizetni.
Én is itt élek.Kisbabával jöttek most a másik szobába lakni.
Remélem tudtam segíteni.
Megírom a szálló nevét ha érdekel.

Sziasztok! Lenne egy

Beküldő: Lona. Beküldés időpontja: k, 11/16/2010 - 04:13.

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem. Nemrég szettem össze Katának ruhát és közben arra gondoltam, hogy mi lenne, ha pár darab ruhát megpróbálnék eladni? Amit eddig kaptunk és amit én vettem azok most egy zsákban vannak, megsértődnétek ha most egy pár darabot eladnék és az ebből összejött pénz is az albérletbe menne?
Azért kérdezem, mert sok ruhát kaptam innen az egész közösségtől is. És nem akarom, hogy félreértés legyen. Ha valakinek is szúrja szemét akkor nem teszem, akkor maradnak a zsákban amíg el nem osztogatom mindet, csak már egyszerűen nem tudom, hogy miből csináljak pénzt.
Mert meg is kell majd élni és az albérletet is ki kell fizetni majd valamiből.
Eddig úgy néz ki, hogy a 25ezret amit le tudok venni oda is adom és akkor költözhetünk, csak az a baj, hogy ugye valamiből pénzt kell az első fizetésig csinálni, mert hagyján, hogy karácsony meg mikulás de még pelenka és kenyér sem lesz ha most nem teszek valamit.
Szóval kérdem én, zavar-e valakit ha a kinőtt ruháink valahol megpróbálnám eladni?

Szia Lona! Azt gondoom, annak

Beküldő: hullahó-katka. Beküldés időpontja: k, 11/16/2010 - 06:00.

Szia Lona!

Azt gondolom, annak idejen az emberek azert adtak Neked ruhakat, mert segiteni szerettek volna, hisz tudtak, hogy nagy szuksegben vagy. Most is tudjak. Nem azert kerted a ruhakat es a segitseget, hogy meg jobb legyen, hanem azert, h egyaltalan elni tudj. En a magam reszerol semmi rosszat nem latok abban, ha most megprobalnal megtenni mindent, ami tisztesseges es lehetoseged van ra, hogy kikecmeregj ebbol a nehez helyzetbol. Bar megertem, hogy ez benned ilyen gondolatokat, ketelyeket es lelkiismeretfurdalast szul, de hidd el, abbol is megart a sok:). Azt hiszem, aki igazan jo lelekkel adta Nektek a ruhakat az meg fogja erteni, hogy kenyszerhelyzetben vagy. Drukkolok, hogy sikeruljon osszeszedni belole egy kis penzt, sajnos amennyire en tudom, a ruhabizomanyik befuccsoltak mostanaban, talan valami babaruhaborze lehetne a megoldas. Es az persze meg mindig szinten lehetoseg szamodra, hogy egy reszet ajandekba add.

katka

ruhák

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: k, 11/16/2010 - 06:26.

Szia Lona!

Ha esetleg maradtak olyan újszülött ruháitok, amelyek kislányra is jók, vennék párat. Tesóm januárban szül. Hasznát venné.

Katka! Remélem igazad van és

Beküldő: Lona. Beküldés időpontja: k, 11/16/2010 - 14:14.

Katka!
Remélem igazad van és senki sem fog megharagudni rám.
Köszönöm a tanácsot!

Lev!
Kislány ruhánk van, és azokat ráadásul nem is hordtuk, de unisex is akad. Majd holnap megnézem, hogy van e még újszülöttre való, mert már sokat elosztogattam. Köszönöm előre is!

Mindenkinek szép estét!
Ilus

babaruha

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: cs, 11/18/2010 - 07:40.

Ha találsz 62-68 lány ruhákat, tedd félre légyszi, és majd amikor fuvarozlak benneteket, megnézem őket. Hugit meglepem vele. Köszi!

támogatások

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: sze, 11/10/2010 - 11:13.

Szia!

Épp ma hallottam, hogy léteznek a rendszeres gyermekvédelmi támogatások mellett rendkívüliek is. Családsegítőnél van rá űrlap, és önkormányzathoz kell beadni. Ha egyedül neveled a gyerkőt és beteg, akkor tuti megadják.
Emelett, nem tudom, most emelt összegű családi pótlékot kapsz-e amiatt, hogy egyedül neveled a picit.
Ha az apja nem ismerte el, akkor alapból születésétől kezdve egyedül nevelőnek minősülsz, ha netán eddig nem így kérted, próbáld meg ezt visszamenőleg korrigáltatni, hátha megkapod a különbözetet utólag.
Szerintem vannak ilyen lakhatási támogatások is, ha más nem, fűtésköltségre kérj ilyesmit.
Gyerektartás: Elvileg, ha a dns teszt pozitív, utólag az apán leverik a költségét. E logika alapján, talán kérheted, hogy előlegezzék meg az árát, és ha pozitív, rajta verjék le.

Adnék kölcsön, de én is épp költözöm, és neccesen állok.. :(
Máig az év eleji karambolom költségeit nyögöm...
Szóval megértelek, hogy nagyon nehéz így.

Szia Lev! Rendszeres

Beküldő: Lona. Beküldés időpontja: sze, 11/10/2010 - 23:26.

Szia Lev!

Rendszeres gyermekvédelmi támogatást nem kapok csak rendkívüli rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt, ami évi 2*5200.
Kértem már egyszer rendkívüli támogatást és akkor annyit kaptam, hogy a vasutat és a bkv-t kifizessem mert a kicsit orvoshoz kellett vinni. Papíron egy évben 2* lehet rendkívüli gyermekvédelmi támogatást és 2* lehet átmeneti segélyt kérni. Én 1* már mind a kettőt kértem és nem adnak többször pedig kellene és van akinek adnak is. Pofavizitre megy. Támogatásokat sem kapom meg mint ami járna.
Emelt családit kapok 12700 helyett 13700.
Próbáltam részletfizetést vagy utólagos behajtást... semmi.
Itt egy link, hogy mi illet meg egy egyedülálló szülőt.
http://nincsigazsag.freeblog.hu/categories/tamogatasok_-_2010/
Mindig utána nézek mindennek pályázok mindenre amire lehetséges, csak soha nem járok szerencsével.

Köszönöm a tanácsot!
Ilus

orvoshoz utazás

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: cs, 11/11/2010 - 06:32.

Az orvoshoz utazás költségeit a TB meg tudja téríteni, csak igényelni kell.
Mindig kérj a dokinál utazási költségétérítés nyomtatványt (ez egy sárgás színű papír), szerintem utólag is ki tudod még tölteni az ezévi rendelésekről.
Minden alkalommal, amikor dokihoz mentek, töltsd ki, pecsételtesd le a dokival ott a rendelés napján (így igazolja, hogy nála jártatok), és add le a kitöltött, lepecsételt nyomtatványt a TB-nek. Ők utalják át Neked. A Te utazásodat is megtérítik, mert kiskorú vagy fekvőbeteg nem utazhat orvoshoz kísérő nélkül, és a kísérő is jogosult a térítésre.
Ilyen betegségeknél, amiket helyben nem, csak Bp-n tudnak rendesen kivizsgálni, meg kell téríteniük. Sőt, ha a diagnózis meglesz, lehet hogy asthma esetén ti közgyógy igazolványt is kellene hogy kapjatok, amivel utazási kedvezmény jár.
A korai fejlesztésnél ugyanez a helyzet. Ott is lehet kérni valamilyen útiköltség térítést, mert nem te tehetsz róla, hogy nektek helyben nincs fejlesztőközpont.
Nekem pl a baleset utáni kezelésekre a Tb meg kell térítse az utazási költségeimet is, ha helyben nincs olyan fajta TB-s kezelés.

Ismét egy akadály. Zuglói

Beküldő: Lona. Beküldés időpontja: cs, 11/11/2010 - 05:33.

Ismét egy akadály. Zuglói Önk.-nak írtam, hogy oda szeretnénk menni és hogy van ez a lakás és azt is megírtam, hogy milyen helyzetben vagyunk. Meg, hogy segítsenek és minden, megjött a válasz. NEM. Nem ottani lakos stb.stb.stb....
40 ezer forinton múlik a további életem...

Szia Lona! Ahhoz az

Beküldő: pasztor.evi. Beküldés időpontja: cs, 11/11/2010 - 13:31.

Szia Lona!

Ahhoz az önkormányzathoz, ahova most vagy állandóra bejelentve, fordulhatsz segítségért. Létezik rendkívüli segély, vagy a szociális osztályon, vagy a gyermekvédelemnél kérj segítséget.
Úgy tudom, hogy különleges esetekre, tudnak azonnal is kiutalni pénzt.
Bár arra nem sok esélyt látok, hogy a teljes összeget megkapnád.
Ha ez a vonal nem működne, szerintem is próbáld meg, hátha a tulaj ad némi haladékot.

Sok sikert!!!!

A tulaj tud ebben segíteni?

Beküldő: Lev. Beküldés időpontja: cs, 11/11/2010 - 06:35.

A tulaj tud ebben segíteni? Engedné, hogy bejelentkezz?
Kérd meg, hogy hadd jelentkezz be ideiglenesre, hogy kapj támogatást.
Neki nincs azzal vesztenivalója, hisz bármikor kijelenthet, ha gond lenne.
Ha nem is tudsz bejelentkezni, kössetek albérleti szerződést a tulajjal.
Talán az is meggyőzi az önkrmányzatot egyelőre.
Munkahelyed megvan már, fix? Mikor kezdenél ott?

Lona, csak érdeklődöm, hogy vagytok, mi lett az albérlettel

Beküldő: hugika. Beküldés időpontja: h, 01/10/2011 - 19:53.

Remélem, hogy Mindannyian jól vagytok, és sikerült kiutat találnod a szorongató helyzetből.
Elolvasva a kommenteket, Évinek igaza van, bármilyen Téged szociális alapon megillető támogatást csakis annál az önkományzatnál kérhetsz, ahol az állandó lakhelyed van.
Ahogy Lev írta, esetleg megkérheted a tulajt, hogy engedje meg, hogy állandóra bejelentkezz a bérleménybe--bár, jó ha tudod, hogy ennek nem sok esélye van, mert amennyiben állandóra bejelentkezel a bérleménybe, bármilyen vitátok is adódna esetlegesen egymással (pénz v. egyéb) ő Téged onnan jogszerűen ki nem költöztethet. Ezért is nem szokták engedni, hogy gyermekekkel állandóra bejelentkezzenek. Mindenesetre, akárhogyan is, ha belemegy, akkor foglaljátok írásba a szerződést (elég, ha Ti ketten leírjátok, és az is legyen benne, hogy az esetleges kaució visszajár)
Végül, talán érdemes lenne fontolóra venned amit István írt. Biztos vagy benne, hogy jobb itt Nektek, mint ha hazaköltöznél a szüleidhez akik szeretettel várnának Benneteket, vigyáznának a gyermekekre amíg dolgozni vagy, és nem kellene havonta albérletre költened ami, lássuk be, hosszú távon lehet, hogy nem igazán éri meg...
Vagy esetleg, mert nem tudhatom a családi körülményeidet, nem gondolkoztál azon, hogy valóban kért átmeneti szállást egy anyaotthonban? A felajánlások között láttam egy hölgyet, aki felajánlotta az ingyenes segítségét ilyen esetekben--talán megérné beszélned vele.
Akárhogyan is, remélem jó egészségben vagytok és sikerül/t megoldani a problémád.

Berényi Adrienn ötlete nyomán, since 2009